Gå til sideinnhold
girl makes a purchase on the Internet on the computer with credit card

Mobilbank og nettbank

Utfør mange banktjenester selv, også utenom bankens åpningstider.

Alle våre kunder får naturligvis mobilbank og nettbank. Det koster deg som kunde ingenting, og er brukervennlige, enkle digitale løsninger hvor du holder oversikt over din økonomi.

Her finner du litt mer informasjon om de viktigste produktene for at du skal få en sømløs og selvbetjent bankhverdag.

Hvordan får du nettbank?

For å få nettbank må du kontakte banken. Du vil da få tildelt brukernavn, passord, samt at kodebrikke blir sendt i posten. Når dette er på plass er du klar til å bruke nettbanken.

LSB Diverse (23 of 47)

Tjenester i mobil- og nettbank:

  • Sjekke saldo
  • Betale regninger
  • Overføre penger
  • Regionsperre
  • Se kontoutskrifter
  • Opprette e-faktura og avtalegiro
  • Utføre utenlandsbetalinger
  • Motta SMS-varsling ved betalinger
  • Godkjenne efaktura

Tjenestene for Mobilbank er i stor grad de samme som for nettbank. Mobilbank vil derfor være en fullgod løsning til de vanlige tjenestene du er vant med i nettbanken.

Banken tilbyr en app som gjør den lett tilgjengelig med bare noen få trykk på mobilen. Appen finner du gjennom Play (for Android) eller Appstore (for iPhone).

IMG_4200

Om du er på hytta, ferie eller hjemme i sofaen er dette en kjapp og enkel tjeneste.

Vi hjelper deg med veien til en enklere bankhverdag!

Spørsmål og svar om mobilbank

Hvor laster jeg ned Mobilbank-appen?

Har du iPhone eller iPad går du inn på App Store.

Har du en Android Telefon går du inn på Google Play.

Hva er min Mobilbankkode?

Har du ikke mobil/telebankkode fra før eller har glemt den, kan du bestille ny i Nettbanken.

  • Velg «Meny»
  • «Innstillinger / Mobilbankkode»
  • Her kan du velge om du vil ha ny kode. Du kan også endre den gamle.

Dersom du har brukt Telebank tidligere, kan du bruke samme firesifrede-kode til Mobilbank.

Kan jeg bruke BankID på mobil med Mobilbank?

Ja det kan du!

Hvordan tar jeg i bruk mobilbank?
  1. Last ned appen via AppStore eller Google Play
  2. Identifiser deg med BankID, BankID på mobil eller nettbank kodebrikken
  3. Velg en 4-sifret kode. Du kan også logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning hvis telefonen din støtter det.
Er mobilbanken tilpasset alle mobiltelefoner?

Mobilbanken støtter disse versjonene:

Android:
– versjon 6 og nyere

iPhone:
– iOS versjon 13 og nyere
– Det inkluderer iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE, samt iPod touch (syvende generasjon)

iPad:
– 12.9-tommer iPad Pro, 11-tommer iPad Pro, 10.5-tommer iPad Pro, 9.7-tommer iPad Pro, iPad (sjette generasjon), iPad (femte generasjon)

Trenger jeg kodebrikke for å logge inn i mobilbanken?

Nei, etter du har aktivert mobilbanken logger du inn med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller den 4-sifrede koden du laget selv.

Spørsmål og svar om nettbank

Hvilke påloggingsalternativer skal jeg bruke?

Du kan bruke de ulike påloggingsmetodene om hverandre forutsatt at du har bestilt BankID og/eller BankID på mobil.

Dersom du ikke har bestilt BankID skal du bruke «Logg inn med passord».

Hvordan logger jeg på Nettbank første gang?

Nettbank bestiller du ved personlig oppmøte i banken og identifisering i form av pass (dette gjelder også for «kjente» kunder). Ved bestilling får du eget brukernavn og vi bestiller en kodebrikke til deg som blir tilsendt pr post.

Når du har mottatt kodebrikken kan du logge på Nettbanken. Ved førstegangs pålogging trenger du engangspassordet du fikk tilsendt på SMS eller e-post da du opprettet Nettbankavtalen. Når du taster dette passordet, åpnes et nytt vindu hvor du blir bedt om å lage et personlig passord for videre innlogging i nettbanken.

Se for øvrig «Hvordan logger jeg på nettbank med..»-spørsmålene.

Hvordan logger jeg meg på nettbank med passord?

For å logge på nettbanken trenger du:

  • Brukernavn (fødselsnummer)
  • Passord
  • Kode fra kodebrikke
Hvordan logger jeg meg på nettbank med BankID?

Ønsker du å logge på med BankID trenger du:

  • Fødselsnummer
  • BankID-passord
  • Kode fra kodebrikke

Det er en forutsetning at du har bestilt BankID i nettbank, eller har BankID fra annen bank.

Er det første gang du forsøker å logge på med BankID, må du bruke engangspassordet du mottok på e-post da du bestilte BankID.

Hvordan logger jeg meg på nettbank med BankID på mobil?

For pålogging med BankID på mobil bruker du:

  • Mobilnummer
  • Fødselsdato
  • ID-PIN, 4-8 siffer

ID-PIN er koden du lagde da du bestilte BankID på mobil i nettbanken.

Det er en forutsetning at du har bestilt BankID på mobil via Nettbank, eller har BankID på mobil fra annen bank før du kan velge dette som påloggingsalternativ.

0W2A2128-2

Opprett bufferkonto i vår mobil- og nettbank!

Les mer
Jostein Halvorsen

Snakk med oss!

Vi vil gjerne hjelpe deg dersom du lurer på noe!

Gi oss tilbakemelding