Gå til sideinnhold
Hjem / Nyttig / Feilmeldinger på BankID
LSB Diverse (32 of 47)

Feilmeldinger på BankID

Vi har samlet sammen de vanligste feilkodene som oppstår i forbindelse med bruk av BankID. Trykk på feilmeldingen du får opp, og se løsning.

Feilmeldingen BID-1439 betyr at din BankID er sperret.

Din BankID er sperret. Dette kan skje hvis du har tastet feil engangskode for mange ganger.

Løsning: Ta kontakt med banken du har BankID fra for å få åpnet opp BankID igjen. 

Feilmeldingen BID-c167 betyr at din BankID på mobil har sluttet å fungere.

Forklaring: BankID på mobil-sertifikatet ditt fungerer ikke lenger. Fra høsten 2022 fases BankID på mobil gradvis ut, og dersom du bytter mobiloperatør eller SIM-kort, kan du ikke laste ned BankID på mobil på nytt. 

Løsning: Last ned BankID-app eller kontakt oss så hjelper vi deg!

Er det noe feil med BankID?

Er du i tvil om BankID har problemer eller ikke, kan du raskt få svar på forsiden av bankid.no. Trafikklys med grønt, gult/oransje og rødt gir deg et oppdatert bilde av situasjonen.

Som BankID-bruker vil du i tillegg få informasjon om problemer med BankID-tjenesten når du går i nettbanken og andre nettsteder med BankID.

Du må få et nytt BankID-sertifikat. Hva betyr det?

Du har enten en eldre BankID eller et BankID-sertifikat som har utløpt, og kan derfor ikke ta i bruk BankID-appen. Ta kontakt med banken din for å få nytt BankID-sertifikat. Det vil være en karantenetid på en uke etter at du har fått deg BankID med passord før du kan aktivere BankID-appen.

(T421)

Vi kan ikke koble til din BankID. Hva betyr det?

Det kan hende at din BankID er blokkert. Ta kontakt med banken din for å få finne ut hva som kan være problemet. (T422)

Noe gikk galt. Prøv igjen senere. Hva gikk galt?

Det er dessverre problemer med BankID-tjenestene. Sjekk gjerne trafikklyset øverst på bankid.no for å se status. Lyser det oransje eller rødt, anbefaler vi deg å vente til tjenesten fungerer igjen.

(T362, T480, T500, T510, T520)

Feilmeldingen BID-1313 betyr at ditt BankID-sertifikat har løpt ut.

Ditt BankID-sertifikat har utløpt.

Løsning: Ta kontakt med banken din for å opprette BankID på nytt.

Feilmeldingen BID-14c0 betyr at vi ikke får kontakt med BankID-appen din.

Løsning: Vi anbefaler at du venter i fem minutter før du forsøker igjen. Alternativt kan du prøve å logge inn med kodebrikke.

Feilkodene BID-2030, BID-2031, BID-2032, BID-2033, BID-20b0 og BID-20b1 er alle knyttet til kommunikasjonsfeil.

Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, pc osv).

Løsning: Forsøk en annen nettleser eller eventuelt et annet nettverk.

Du kan lese mer om disse feilmeldingene fra vår kilde: BankID

22

Har du fremdeles problemer med din BankID?

Tlf: 372 69 200 

Gi oss tilbakemelding