Gå til sideinnhold
MicrosoftTeams-image (1)

Legitimasjon

Norske myndigheter pålegger alle banker å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon blir løpende oppdatert.

Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Legitimasjonsdokumenter

  • Norsk/nordisk pass
  • Norsk ID-kort
  • Norsk førerkort (utstedt etter 01.01.1998)
  • Norsk bankkort med bilde (fra en annen bank)
  • Nasjonale ID-kort utstedt i EØS-land
  • Pass verden for øvrig + oppholdskort
  • Norsk utlendingspass + oppholdskort
  • Norsk reisebevis for flyktninger + oppholdskort
  • BankID fra en annen bank

Vi foretrekker at du tar med pass eller nasjonalt ID-kort som gyldig legitimasjon. Dersom du skal ha BankID, er det obligatorisk med gyldig norsk pass, gyldig norsk nasjonalt ID-kort eller gyldig utenlandsk pass. Det er også krav om personlig fremmøte.

Utløpt legitimasjon

Dersom legitimasjonen din er utløpt, er den ikke lenger gyldig og kan ikke benyttes til å ved legitimering. Vi anbefaler at du snarest bestiller time hos Politiet til fornyelse av pass eller ID-kort, for å unngå at din konto kan bli sperret. Det er viktig at du snarest bestiller time hos politiet for å få fornyet ditt pass.

Du kan bestille time her https://www.politiet.no/tjenester/pass/pass-og-timebestilling/

Vennligst ta kontakt med oss dersom du har fått en frist for å legitimere deg og ikke rekker å få time innen fristen. Ta også kontakt dersom du grunnet sykdom eller andre forhold ikke har mulighet til å registrere din legitimasjon innen fristen. Vi kan kontaktes på telefon 37 26 92 00 eller e-post [email protected].

Registrering av legitimasjon – praktisk informasjon

BankID fra en annen bank kan benyttes som legitimasjon dersom du ikke har nettbank hos oss fra før. Dersom dette gjelder deg, kan du klikke her for å legitimere deg. Du kan også komme innom banken med gyldig legitimasjon.

Vår ordinære åpningstid er 09.00-15:30 og 09.00-17:00 på torsdager (se egne coronatider på forside).

Dersom du har lang avstand til banken, kan du ta bilde av passet ditt og sende det til oss via mobil- eller nettbanken. Har du ikke nettbank, kan du ta en kopi av passet ditt og sende til postadressen vår: Lillesands Sparebank, Postboks 24, 4791 Lillesand. Når vi har mottatt kopien vil en av våre rådgivere kontakte deg.