Gå til sideinnhold
MicrosoftTeams-image (1)

Legitimasjon

Norske myndigheter pålegger alle banker å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon blir løpende oppdatert.

Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Legitimasjonsdokumenter

  • Norsk/nordisk pass
  • Norsk ID-kort
  • Norsk førerkort (utstedt etter 01.01.1998)
  • Norsk bankkort med bilde (fra en annen bank)
  • Nasjonale ID-kort utstedt i EØS-land
  • Pass verden for øvrig + oppholdskort
  • Norsk utlendingspass + oppholdskort
  • Norsk reisebevis for flyktninger + oppholdskort
  • BankID fra en annen bank

Vi foretrekker at du tar med pass eller nasjonalt ID-kort som gyldig legitimasjon. Dersom du skal ha BankID, er det obligatorisk med gyldig norsk pass, gyldig norsk nasjonalt ID-kort eller gyldig utenlandsk pass. Det er også krav om personlig fremmøte.

Utløpt legitimasjon

Dersom legitimasjonen din er utløpt, er den ikke lenger gyldig og kan ikke benyttes ved legitimering. Vi anbefaler at du snarest bestiller time hos Politiet til fornyelse av pass eller ID-kort, for å unngå at din konto kan bli sperret. Det er viktig at du snarest bestiller time hos politiet for å få fornyet ditt pass.

Du kan bestille time her https://www.politiet.no/tjenester/pass/pass-og-timebestilling/

Vennligst ta kontakt med oss dersom du har fått en frist for å legitimere deg og ikke rekker å få time innen fristen. Ta også kontakt dersom du grunnet sykdom eller andre forhold ikke har mulighet til å registrere din legitimasjon innen fristen. Vi kan kontaktes på telefon 37 26 92 00 eller e-post [email protected].

Registrering av legitimasjon – praktisk informasjon

BankID fra en annen bank kan benyttes som legitimasjon dersom du ikke har nettbank hos oss fra før. Dersom dette gjelder deg, kan du klikke her for å legitimere deg. Du kan også komme innom banken med gyldig legitimasjon.

Våre ordinære åpningstider er 09:00-15:30 (15:00 mai-august) og 09:00-17:00 på torsdager.

Dersom du har lang avstand til banken, kan du ta bilde av passet ditt og sende det til oss via mobil- eller nettbanken. Har du ikke nettbank, kan du ta en kopi av passet ditt og sende til postadressen vår: Lillesands Sparebank, Postboks 24, 4791 Lillesand. Når vi har mottatt kopien vil en av våre rådgivere kontakte deg.

Gi oss tilbakemelding