Gå til sideinnhold

Visa reklamasjon

Visa reklamasjon

De fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, men det kan forekomme transaksjoner på konto som du ikke kjenner til eller har godkjent. Det kan også være at du ikke har fått varen du har bestilt eller at det er noe feil med den. Det samme kan også gjelde når du ikke mottar pengene ved minibankuttak i utlandet. Iflg. avtale om betalingskort kan du reklamere på disse transaksjonene ved å kontakte oss på epost eller telefon

Vær oppmerksom på:

  • Handle raskt – sperr kortet, enten i nettbank/mobilbank eller via sperretjenesten.
  • Du kan reklamere på alle typer korttransaksjoner, inkludert norske
  • Kjenner du til belastningen må du alltid forsøke å løse saken direkte med brukerstedet først.
  • Reklamasjoner på transaksjoner foretatt med kort og PIN-kode samt internettranser som er bekreftet med BankID-/nettbank passord og kodebrikke må politianmeldes.