Gå til sideinnhold

Regionsperre – VISA kort

Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.

  • I bankens åpningstid: (+47) 37 26 92 00.

Alternativt: Sperretjenesten.

  • Visa tlf. (+47) 21 49 23 91
  • MasterCard Gold tlf. (+47) 73 89 77 56

Ved å legge inn regionsperre på kortene dine, kan du være trygg på at kortene ikke blir misbrukt i de regioner du har sperret for. Tjenesten er gratis og tilgjengelig for kunder med nettbank.

For å redusere risikoen for kortsvindel, gjør vi det mulig for deg å sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.

Løsningen er enkel å bruke, og du kan administrere dine sperringer i nettbank eller mobilbank. Har du glemt å fjerne regionsperren før du drar, kan du logge deg på nettbanken eller mobilbanken, eller ringe oss i åpningstiden på telefon +47 37 26 92 00.

Regionsperrer gjelder ikke for netthandel.

Q&A

Jeg har mistet kortet mitt. Hva gjør jeg?

Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.

  • I bankens åpningstid: (+47) 37 26 92 00.

Alternativt: Sperretjenesten.

  • Visa tlf. (+47) 21 49 23 91
  • MasterCard Gold tlf. (+47) 73 89 77 56

Hva er regionsperre?

For å redusere risikoen for kortsvindel, kan du  sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.

Regionsperre administrerer du selv i nettbanken.

Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt, hva gjør jeg?

Har du Nettbank kan du hente ut PIN-koden din der:

  1. Logg på Nettbank
  2. Velg «Mine kort» i venstremenyen
  3. Velg «PIN over nett» og følg instruksjonene

Har du ikke Nettbank må du kontakte banken i bankens åpningstid hvorpå vi kan bestille utsendelse av PIN pr post.