Regionsperre – VISA kort
Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.
- I bankens åpningstid: (+47) 37 26 92 00.
Alternativt: Sperretjenesten.
- Visa tlf. (+47) 21 49 23 91
- MasterCard Gold tlf. (+47) 73 89 77 56
Ved å legge inn regionsperre på kortene dine, kan du være trygg på at kortene ikke blir misbrukt i de regioner du har sperret for. Tjenesten er gratis og tilgjengelig for kunder med nettbank.
For å redusere risikoen for kortsvindel, gjør vi det mulig for deg å sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.
Løsningen er enkel å bruke, og du kan administrere dine sperringer i nettbank eller mobilbank. Har du glemt å fjerne regionsperren før du drar, kan du logge deg på nettbanken eller mobilbanken, eller ringe oss i åpningstiden på telefon +47 37 26 92 00.
Regionsperrer gjelder ikke for netthandel.
Q&A
Jeg har mistet kortet mitt. Hva gjør jeg?
Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.
- I bankens åpningstid: (+47) 37 26 92 00.
Alternativt: Sperretjenesten.
- Visa tlf. (+47) 21 49 23 91
- MasterCard Gold tlf. (+47) 73 89 77 56
Hva er regionsperre?
For å redusere risikoen for kortsvindel, kan du sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.
Regionsperre administrerer du selv i nettbanken.
Jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt, hva gjør jeg?
Har du Nettbank kan du hente ut PIN-koden din der:
- Logg på Nettbank
- Velg «Mine kort» i venstremenyen
- Velg «PIN over nett» og følg instruksjonene
Har du ikke Nettbank må du kontakte banken i bankens åpningstid hvorpå vi kan bestille utsendelse av PIN pr post.